tisdag 9 februari 2016

Helgen som var..

Ja liten summering av helgen som var..
Vi hade en trevlig tvådagars Stockholms tripp med hotell övernattning och ett besök på Wallmans salonger på Kungsan.. Det var ju några år sedan sist, och vi kom underfund med att det räcker med besök vart annat år.

Men desto trevligare hade vi på lördag när vi träffade några vänner och deras nya familjemedlem och det blev ju en hel del promenad i helgen det är helt ofattbart hur många km det blir när man trampar gata upp och gata ner, det var med gått samvete vi sedan satte oss ner och åt en Hamburger tallrik med strips innan vi skulle åka hem, och när vi kom till Köping fick vi gå genom hela samhället för att komma till bilen, hade lämnat den på S jobb. 18500 steg det är mer än vi gick i somras per dag  när vi besökte Prag och där gick vi från tidig morgon till sen kväll..
 

Igår hade jag en kort arbetsdag och när jag kom hem påmindes jag tack vare det  lågt stående solen som lyste in  här hemma om smutsfläckar, dammiga lister och dessa bedrövligt smutsiga fönster. Så det blev en rundtur med både hink och trasa och lite god lukt från flaska och vips så kändes det mycket bättre.. fönsterna får nog vänta. Ja jag måste skriva att…. kära kära hem vad jag tycker om dig (trots de smutsiga fönstren).  Men som det regnat nu dem sista dagarna får det gått vänta innan jag tar tag i det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar