tisdag 26 januari 2016

Tidens tand..

 Så har man åter beställt tid till frissan, för att dölja denna
 tidens tand i form av gråa hår..  “Småle”

Har faktiskt tagit mig tid och ringt upp några vänner som jag inte pratat med sen Gud vet när.. och inser att  vi blir äldre, … jag som du..  tidens gång den styr våra liv mer än vi tror.

Har man det tråkigt vill man att tiden ska gå fort eller när man hade det roligt så gick tiden alldeles för fort som vi säkert alla känner igen och längtar man efter något eller någon så vill man vrida tiden framåt eller när något vi vill uppleva igen vill man vrida tiden tillbaka.

Men den tiden,  då tiden… vet du den återfår vi aldrig mer igen och när jag tänker efter så är det kanske lika bra att det är och förblir dåtid. Det som har varit har varit .. vi ska blickar vi framåt och försöka uppleva så många glädjeämnen i våra liv som möjligt,  för livet är inget mer än en serie ögonblick goda som dåliga.
Det är ju det goda vi lever för, och det onda som påminner oss om att vi lever.  Tycker du att det är tokiga saker jag skriver om så var inte orolig jag är jag….vill bara påminna om att lev nu och idag för vi kommer inte att leva för evigt som vi en gång i dåtid trodde att vi skulle göra.

Min mor hon brukar påminna mig om att hon är gammal och ja ni barn ni är snart ikapp.

I detta hus  som byggdes efter finska vinterkriget växte min far upp och på vindan där började jag min livsvandring 1963 och idag är den märkt av tidens tand…  om några år är den riven och borta för evigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar