torsdag 28 januari 2016

Sover som en kråka..

Idag vaknade vi till mulet, regnigt och blåsigt och 6 plusgrader.. har åter börjat sova som en kråka vaknar till allt som låter konstigt eller inte låter och springer på toan.. så mina nätter dem är ingen höjdare,  blir så trög och tung i huvudet på morgonen har ingen lust att stiga upp över huvud taget. Jag är inne i en trött period igen..



Undrar bara varför denna övergång måste vara så stökig?! Hjärna borde bara ställa sig i off-läge och hormonerna puts vek och dessa vallningar. Har så mycket annan hälsoskit som håller mig sysselsatt.. har fåt Atros värk i tummen (säger min sjukgymnast) det också vad kommer här näst?? undrar bara!
För några veckor sen  hade jag dubbla täcken och strumpor och en filt över fötterna när jag skulle sova,  nu har jag en handduk för jag dör av värmeslag. Men det var väl  tecknet på vart jag var på väg.
Vet att detta skulle gå över med tabletter men vill kämpa, detta är ju övergående.. och när man läser om detta men kärring sjukan så ser man att många andra upplever samma knäppa saker,  jag förstår att det hänger ihop jag är inte ensam om det.

Har haft min tränings väska som följeslagare i bilen för att efter jobbet ta ett pass på gymmet, men när den tiden på dagen närmar sig så har jag tappat lusten och sitter kvar på jobbet… vad ska man göra?!!
 När man är mitt i denna karusell tappar man lusten till det mesta, borde verkligen komma igång med träningen och aktiviteter .. men nää nää nää har ingen inspiration alls. Och detta med vikten
“You naimit”  den pendlar som ett taktpinne fram och tillbaka, vi har verkligen kämpat vi  har haft godisförbud nu i två veckor och inga kollisar har vi ätit, mejeriprodukternas har vi skipat men icke mycket som sker där inte..  men S han var på hälsokontroll via jobbet i veckan  och han fick bra beröm. Alla hans blodvärden var i topp, så ja nytta gör den dieten vi kör idag (på han) men jag då!!

 Ja så där gick mina funderingar ikväll,  så det så!!



2 kommentarer:

  1. Jobbigt att du känner så, själv är jag så pigg och mår så bra. LCHF är verligen kosten för mig, vikten går sakta ner långsamt och bra vill inte rasa då mår man inte bra. Känns bra att skippa sockret för det är det som binder vätskan för mig .. har aldrig sen jagbörjade mde detta haft svullna fingrar eller så. så fort jag äter socker så blir det svullet. så jag låter bli. Och kärringsjukan är ett helvete vissa dagar, man fryser och svettas om vartannat, Matte tänder brasan i köket för att jag huttrar sen får jag gå ut på altan för att jag dööööör av värmeslag...lite hursomhelst är allt det.
    Önskade vi bodde närmare så jag kunde dra ut dig på busigheter ( träna promenader simning fika på stan m.m. har ingen här som har nån lust så det blir att man mest är hemma, men träningen är igång iallafall tränar varandan dag... på Curves älskar det.

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite si och så.. S sa idag att han ska påminna mig om träningen varje dag ��

    SvaraRadera