onsdag 6 januari 2016

Året 2016

It´s new year. It´s time to start again.Stop thinking about what you´re going to do and start doing it! It´s time to live your life and be who you are.
Forget about whatever happened in 2015 and just move on.
Take risks and be yourself, you only have one life, and it´s time to make the most of it.

Ja så är det.. bra ord, men att leva upp till dem orden är nog lättare skrivet än gjort. I dag  är det den 6 januari… En ledig dag mitt i veckan har suttit framför datorn och tv:n hela dagen och nu när det blivit kväll undrar man om man inte borde ha utnyttjat dagen bättre, än sitta framför …två fyrkantiga lådor ??
 Men jag orkar inte.  Men jag lever… Har varit frånvarande här på bloggen.  Har också Lovar stort och heligt varje gång jag skriver någonting här att nu skärper jag mig och ska vara lite mer aktiv, men dagarna bara springer iväg, man jobbar fixar och gör ditt och  datt när man väl landar här hemma blir man bara så osocial.
Om man nu kan säga att man är social när man hänger på FB eller uppdatera sin blogg. Förr tog man telefonen och ringde upp vänner men idag känns det bara konstigt att göra det man har ju sett på FB att dem lever.. vad mer behöver man veta?? och det andra sceneriet är att man stör när man ringer upp, ja ursäkterna är många.

Tiden går och vi blir äldre… Vännerna dem börjar falla bort av sjukdomar och av andra orsaker.. så kanske detta nya år ska bli ett år att försöka ringa någon som jag inte pratat med på många år men trots det ofta tänkt på HEN..  och jag gjorde faktisk det dagarna före jul ringde jag till en vän som kretsat i mina tankar sedan jag via rykten fåt höra att denne blivit sjuk och jag fick det tråkiga nyheten bekräftat av denne själv.
Men det tog tid och många tankar och känslor inom en själv att ta steget att ringa, för man hade ju inte haft mer än sporadiskt kontakt under dem senaste 20 åren.
Men idag är jag glad föra att jag gjorde det.   Hen har cancer och dagarna är räknade..men vi lovade träffas till sommaren.. hen skulle kämpa, hen skulle inte ge upp så lätt. Och hen blev glad av att jag hörde av mig.
Fick också ett telefonsamtal från en vän två dagar in på nya året, och sist vi pratades vid var för tre år sedan dennes son oväntat  gick bort, och har verkligen nu fåt mig en tanke ställare… jag ska bli bättre på att ta telefonen och ringa och prata, vara den vän man varit innan FB och andra medier.
För när väl sjukdom och andra tragedier sker i livet är det inte på FB eller här man ser och hör det.

 Kram till er alla och ett Gott Nytt år 2016

 Fatta  telefon och säga hej på riktigt… det finns folk där ute som behöver få höra din röst och höra hur det går och hur man mår.. och det slog mig engång i tiden var det dyrt att ringa och vi ringde ändå och idag när det knappt kostar ingenting så ringer vi inte...

1 kommentar:

  1. Bra och sant skrivet ❤️ Men tyvärr sant . Dessa sociala medier gör folk osociala mer än någonsin. Galet.
    Jobbar på inbjudan 👍🏻 kommer snart 😍🌹🍰🍸🍴🎂🍪

    SvaraRadera