tisdag 25 augusti 2015

Så var vardagen här…

Nu har jag åter igen börjat kämpa med min vikt.. hur många gånger har jag inte gjort det. Har tappat räkningen, vågar knappt nämna att jag ska ner i vikt.. det har ju precis inte gåt så bra och inte har det varit lätt. Det kommer alltid något som tar ens motivation och trycker ner den under skosulan…
Man tappar några kg och man tror att nu fixar det sig. Slutar att tänka på vad man äter för att man tror att nu vet jag hur det ska gå till och plötsligt är alla det som rasat från en tillbaka + några kg till.. så What´s Happening!!  Jo (jag) tappar fokus det är vad som händer. Fokusera, fokusera.. oavsett vad jag gör och vad som sker runt mig….så måste jag fokusera på det jag gör..
orkar, orkar inte.. hur svårt kan det vara!!
Vist har jag tankar och idéer hur det ska gå till men som sagt från tanke till verklighet … Det är som att titta igenom ett nyckelhål.. så enkelt och alla andra klarar det, så varför inte jag, måste hitta den nyckeln som öppna den dörr som ger mig motivationen igen.


Som sagt, nu börjar jag fokusera igen.. var på gympa med tjejerna igår och det var roligt. På onsdag är det styrketräning som gäller, så fokus är nu köra måndag – onsdag  med grupp styrketräning / gympa. Fredagar gymmet och avsluta med bastu.

Det krävs mod att öppna

en dörr till det okända.

ett ännu större mod att

stänga en dörr till det

redan kända.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar